-
آفاق نور
دوشنبه 27 دیماه سال 1395 20:23
سلام . دوستان عزیزی که این وبلاگ را دنبال میکنند . از این پس میتوانند علاوه بر این وبلاگ، به سایت زیر نیز ، که آیکن آنرا ملاحظه میکنید ، مراجعه نمایند منتظر حضور شما در سایت و عضویتتان هستم
-
اربعین
چهارشنبه 11 آذرماه سال 1394 10:40
سلام . دوستان عزیزی که این وبلاگ را دنبال میکنند . از این پس میتوانند ادامه پستهای این وبلاگ را در سایت زیر که آیکن آنرا ملاحظه میکنید ، دنبال نمایند. منتظر حضور شما در سایت و عضویتتان هستم . هنر آفاق لطفا روی آیکن زیر کلیک کنید
-
سال نو مبارک
دوشنبه 3 فروردینماه سال 1394 09:08
-
سایت آفاق نور
شنبه 13 دیماه سال 1393 15:01
سلام . دوستان عزیزی که این وبلاگ را دنبال میکنند . از این پس میتوانند ادامه پستهای این وبلاگ را در سایت زیر که آیکن آنرا ملاحظه میکنید ، دنبال نمایند. منتظر حضور شما در سایت و عضویتتان هستم . هنر آفاق لطفا روی آیکن زیر کلیک کنید
-
25 صفر سال (11 هجری قمری )
پنجشنبه 27 آذرماه سال 1393 15:19
طلب کاغذ و دوات توسط پیامبر صلى الله علیه وآله (11 هجری قمری ) تاریخ وقوع: 25 صفر در 25 صفر سال 11 هجرى قمرى پیامبر صلى الله علیه و آله دوات و کاغذ طلبید تا بنویسد که خلافت بلافصل براى على علیهالسلام است ولى عمر مانع شد و به ساحت اقدس نبوى جسارت کرد و گفت: ان الرجل لیهجر؛ این مرد هذیان مىگوید!!! همچنین پیامبر اسلام...
-
از عاشورا تا اربعین حسینی چه گذشت؟
چهارشنبه 12 آذرماه سال 1393 20:38
حرکت کاروان اسیران اهل بیت از کربلا،ورود کاروان اسرای کربلا به کوفه،شهادت حضرت رقیه، دختر امام حسین علیهالسلام و اربعین حسینی از جمله وقایعی است که طی ۴۰روز اتفاق افتاد. در روز شهادت امام حسین علیهالسلام و بعد ازظهر روز عاشورا، شمار زیادی از سپاه دشمن به دست امام حسین علیهالسلام به هلاکت رسیدند. بسیاری از دلاوران و...
-
آیین شیعه
شنبه 17 آبانماه سال 1393 14:27
-
در آستانه عید غدیر
سهشنبه 15 مهرماه سال 1393 09:21
کـى از جـمله آرمانها و وظایف برنامه هاى برون مرزى ، توجیه و تبیین صحیح ابهامات و شبهاتى است که به علل گوناگون ، همچون عدم آشنایى با موازین دین مبین اسلام و دسترسى نداشتن به منابع و مراجع مطمئن و یا به تزویر و نیرنگ دشمنان کژاندیش اسلام ، بر دل جان مخاطبان آنسوى مرزها سایه افکنده است . زدودن زنـگـار بـى خـبـرى ، از...
-
اختلاف شیعه وسنی3
شنبه 13 اردیبهشتماه سال 1393 13:27
5. قرائت سوره سجده دار در نماز از دیگر اختلافات میان شیعه و سنی در مسئله نماز، جواز یا عدم جواز قرائت سور عزائم در نماز است. شیعیان بر این باور هستند که خواندن سوره سجده دار، موجب بطلان نماز است، چرا که خواندن چنین سوره ای، لزوم سجده رفتن هنگام نماز را در پی دارد که کاری اضافه بوده و موجب بطلان نماز است و اگر به...
-
اختلاف شیعه و سنی (2)
جمعه 27 دیماه سال 1392 12:14
نماز نماز از اصول مورد اشتراک تمام ادیان و مذاهب است و مسلمانان نیز همگی بر وجوب آن اتفاق نظر داشته و انکار آن را موجب خروج از دین می دانند. با وجود این، مسلمانان راجع به جزئیات این اصل مورد اتفاق، در مواردی اختلاف نظر دارند که به برخی از آنها اشاره می شود. 1. اذان از جمله مستحبات مؤکد در دین مبین اسلام، اذان و اقامه...
-
اختلاف شیعه و سنی (1)
دوشنبه 20 آبانماه سال 1392 12:44
آداب نماز وضو از امور مورد پذیرش همه مسلمانان، مسئله وجوب وضو برای نماز است و روایت مشهور «لا صلاة الا بطهور» از پیامبر اکرم(ص) نیز مؤید چنین امری است. اما آنچه مورد اختلاف قرار گرفته باست، کیفیت انجام آن است. این اختلاف ناشی از دو برداشت متفاوت از آیهی 6 سوره مائده است، آنجا که خداوند می فرماید: « یا ایها الذین...
-
عید ولایت بر عاشقان ولایت مبارک(متن کامل خطبه غدیر خم با ترجمه فارسی)
جمعه 3 آبانماه سال 1392 15:46
برای دیدن نما آهنگ جانم علی (ع) روی تصویر زیر کلیک کنید متن کامل خطبه غدیر خم با ترجمه فارسی من پیام خدا را برایتان آشکار کرده تفهیم نمودم. و این علی است که پس از من شما را آگاه می کند. اینک شما را می خوانم که پس از پایان خطبه با من و سپس با علی دست دهید تا با او بیعت کرده به امامت او اقرار نمایید. متن کامل خطبه غدیر...
-
فرقه های اسلامی
جمعه 12 مهرماه سال 1392 13:05
فطحیه پیروان عبدالله بن جعفر الافطح که در سا ل ۱۴۸ هجری درگذشت وی پس از اسماعیل بزرگترین فرزند جعفر صادق بود ولی در نزد پدر محبوبیتی نداشت و متمایل به «حشویه» و «مرجئه» بود. او بعد از پدرش به جای او نشست وبه اتکای این حدیث از پدر که(امامت در بهترین فرزندان امام است) به جمع آوری پیروان پدرش پرداخت واین گروه را به نام...
-
علی ملک محمدی
یکشنبه 31 شهریورماه سال 1392 11:19
علی ملک محمدی با یاد و خاطره پدری مهربان و دلسوز روحش شاد و یادش گرامی برای شادی روحش فاتحه ای قرائت کنید
-
فرقه های اسلامی
شنبه 26 مردادماه سال 1392 14:16
«واقفیّه» نام فرقهای از شیعیان است که موسی پسر جعفر را همان مهدی موعود میدانند. عدهای از ایشان به مرگ وی اعتراف دارند و میگویند زنده میشود و عالم را مسخّر میکند. عدهای دیگر از شیعیان میگویند که وی هنگام روز از حبس «سِندی بیرون آمد و کس وی را ندید. و همین باعث شد که اصحاب هارون در مرده بودن یا زندهبودن یا...
-
زیدیه (بخش دوم)
جمعه 1 دیماه سال 1391 15:08
کیسانیه یکی از فرقههای شیعی بودند. بنا به اعتقادات ایشان هرکس به امامت نامزد شود باید از فرزندان محمد حنفیه باشد وآنان کسانیه خلص هستند که به این اسم نامیده شدهاند وبویژه مختاریه نام دارند. کسانیه درمورد خلافت پس از علی به چند گروه تقسیم میشوند. 1. گروهی براین یقین هستند که محمد حنیفه پس از حسن وحسین امام بوده....
-
زیدیه یکی از فرقه های شیعه
پنجشنبه 31 فروردینماه سال 1391 13:11
زیدیه یکی از فرقههای شیعه است که نامشان را از زید بن علی گرفتهاند. زیدیان برخلاف دوازدهامامیها زید بن علی را بهجای برادرش محمد باقر امام پنجم میدانند و در امامت علی بن ابی طالب ، حسن بن علی ، حسین بن علی ، علی بن حسین با دیگر شیعیان همنظرند. یحیی بن زید دیگر امام معروف زیدیه است. مذهب زیدیه آمیزهای از تشیع با...
-
زیر شاخه های شیعه (اسماعیلیه بخش دوم )
چهارشنبه 21 دیماه سال 1390 13:21
خلفای فاطمی نام سلسلهای است که از سال ۹۰۹ (میلادی) به مدت تقریبی دو قرن (تا سال ۱۱۷۱ میلادی) بر بخش بزرگی از شمال آفریقا و خاورمیانه و دریای مدیترانه حکومت کرد. خلفای فاطمی پیشوایان شیعه اسماعیلی نیز بودند و نام سلسله آنان به نام فاطمه ، دختر محمّد پیامبر مسلمانان ، نامگذاری شده بود. آنان در قسمت مدیترانهای...
-
زیر شاخه های شیعه (اسماعیلیه بخش اول)
سهشنبه 8 آذرماه سال 1390 12:35
یکی از زیر شاخه های شیعه اسماعیلیه میباشد.: اسماعیلیان گروهی از شیعیان هستند که امامت را به اسماعیل ، فرزند امام جعفر صادق ختم میکنند و او را امام هفتم میدانند. (( اسماعیل بن جعفر ( ۷۲۱ - ۷۵۵ میلادی/ ۱۰۳ - ۱۳۸ هجری قمری) بزرگترین پسرامام جعفر صادق و هفتمین امام در مذهب شیعه اسماعیلی است. شیعیان دوازدهامامی براین...
-
شناخت شیعه بخش سوم
جمعه 6 آبانماه سال 1390 23:33
اصول دین شیعیان پنجگانهاست و علاوه بر سه اصل دین توحید ، نبوت و معاد به دو اصل دیگر یعنی عدل و امامت نیز باور دارند. توحید یا یکتاپرستی از ارکان شماری از ادیان است. اصل نَبُوّت ، یعنی باور به اینکه خدا برای رساندن سخن خود به انسان، پیامبرانی را از میان خود آنان برگزیدهاست. فلسفه تعدد ادیان و شرایع و تجدید نبوتها از...
-
علی بن ابیطالب(ع) ملقب به امیرالمؤمنین(ع) بخش اول
یکشنبه 10 مهرماه سال 1390 12:06
بررسی تاریخی بخش اول علی بن ابیطالب ملقب به امیرالمؤمنین در بین مسلمانان و امام علی در بین شیعیان، زاده ۱۳ رجب ۲۴ پیش از هجرت مصادف با ۱۷ مهر ۲۲ سال پیش از مبدا خورشیدی و درگذشته ۲۱ رمضان ۴۰ هجری قمری برابر ۸ بهمن ۳۹ خورشیدی است. امام اول مسلمانان شیعه و چهارمین خلیفه مسلمانان سنی مذهب است. او بین سالهای ۳۵ تا ۴۰...
-
شناخت شیعه بخش دوم
یکشنبه 27 شهریورماه سال 1390 11:47
در ادامه و در تکمیل بخش قبلی به معنا و تفسیر کلمات موضوعات خاص که اشاره شده بود میپردازیم شیعه در لغت بر دو معنا اطلاق میشود، یکی توافق و هماهنگی دو یا چند نفر بر مطلبی، و دیگری، پیروی کردن فردی یا گروهی، از فرد یا گروهی دیگر در زبان عربی در اصل به معنای یک، دو یا گروهی از پیروان است. در قرآن این لفظ چندین بار به این...
-
شناخت شیعه بخش اول
سهشنبه 22 شهریورماه سال 1390 17:43
شیعه در لغت بر دو معنا اطلاق میشود، یکی توافق و هماهنگی دو یا چند نفر بر مطلبی، و دیگری، پیروی کردن فردی یا گروهی، از فرد یا گروهی دیگر. در زبان عربی در اصل به معنای یک، دو یا گروهی از پیروان است. در قرآن این لفظ چندین بار به این معنا به کار رفتهاست. برای نمونه در آیه ۱۵ سوره قصص درباره یکی از پیروان موسی از عنوان...
-
عید سعیدفطر بر عموم مسلمین مبارک
چهارشنبه 9 شهریورماه سال 1390 00:38
فلسفه عید فطر چهارعید دراسلام به طوررسمى وجود دارد که عبارتاند از: عید قربان، عید غدیر، عید جمعه وعید فطر. عید قربان جشن ایثار و فداکارى است، و مسلمان دراین رابطه به خویشتن بازمىگردد که آیا به باطن و ماهیت چنین عیدى رسیده است یا نه. آن گونه که ابراهیم خلیل(ع) قهرمان توحید رسید، و حسین بنعلىعلیهماالسلام آن را...
-
کعبه دلها
یکشنبه 6 شهریورماه سال 1390 13:48
تاریخچه مکه و مکانهای مختلف کعبه و مسجد الحرام و شهر مکه «مکه» ، «بکه» یا «ام القری» محل نزول وحی، محل ولادت رسول گرامی اسلام (ص) و «کعبه» محل تولد علی ابن ابی طالب (ع) میباشد. نامگذاری کعبه از امام صادق (ع) پرسیدند: چرا کعبه را کعبه نامیدند. فرمود: برای این که چهارگوش و مربع است، و کعبه چهار گوش است، چون محاذی بیت...